Elephant and high altitude

17 november 2013 - Gans Bay, Zuid-Afrika

Na een heerlijke feestelijke nacht stonden we weer op tijd op. Want de tweede dag van onze trip stond weer vol met leuke activiteiten. Om te beginnen met de olifanten.
9-nov (2)
In het verleden al genoeg olifanten gezien. Toch was deze ontmoeting met de olifanten toch weer bijzonder. We gingen namelijk naar een elephant walk.
Eenmaal aangekomen bij, verwelkomde drie olifanten ons met begeleider. De bedoeling was dat we bij de begeleider achterop de olifant sprongen om vervolgens een rondje te lopen. Niet heel spannend, maar toch leuk om eens meegemaakt te hebben.
9-nov
Na de elephant walk konden we de olifanten voeren, met als slotstuk een potje voetbal met de olifanten. De olifanten kregen een bal toegeworpen die ze vervolgens naar ons toe schopte of de bal met de slurf naar ons toe blies. En zo ging dat heen een weer. Erg grappig en indrukwekkend om te zien hoeveel kracht ze hebben in hun poten en hoeveel blaaskracht ze hebben. Na dit potje voetbal was het tijd om te vertrekken. Op naar ons volgende activiteit.

9-nov (1)

Na weer een aardig eindje gereden te hebben, kwamen we aan bij een natuurgebied. Door dit natuurgebeied liep een riviertje. En op dit riviertje gingen we kanoen. Over deze activiteit kan ik heel kort zijn: SAAI! In een rivier wil je watervallen of stroomversnellingen of iets anders spannends. Niks van dit alles, zelfs toen we van de route afweken, was er geen spanning te bekennen.
9-nov (3)
We besloten dus snel weer terug te gaan naar de bus om onze weg te vervolgen. Maar we vertrokken natuurlijk niet voordat we een flesje Bilton Wijn hadden geopend, die we lekker met ze allen onderweg hadden genutigd.

Grote hoogte
Een aantal hadden wat sterkers nodig dan alleen een glaasje wijn. Ze gingen namelijk bungee jumpen. En niet zomaar een bungee jump, nee ’s werelds hoogste sprong. Dit gebeurde van een brug. Je springt dan 214 meter naar beneden. Deze sprong duurt maar liefst 5 seconden…
9-nov (8)
Met mijn angst voor hoogtes waagde ik deze sprong maar niet. Wel maakte ik met mijn stomme kop de fout om wel de wandeling naar het sprongplatform te maken. Dit betekende dat je over een railing moest lopen die doorzichtig was. Dit zorgde waarschijnlijk voor evenveel adrenaline als bij de springers. Maar eenmaal bij het springplatform aangekomen was alles weer ok, want dan kon je niet meer naar beneden kijken.
9-nov (5)
Op dit platform draaide een dj zeer goede dancemuziek en alle medewerkers voerden dansend hun werk uit. Het werkte aanstekelijk en dit alles zorgde voor één groot feest onder een brug op grote hoogte. De zorgde er ook voor dat alle twijvel en zenuwen verdwenen bij de springers en ook daadwerkelijk naar beneden sprongen.
9-nov (4)
Partynight
Na deze adrenalinekick gingen we onderweg naar onze geusthouse. Dit bleek op een geweldige plek te liggen, namelijk aan het strand. En ook hier weer stond er een braai klaar voor ons, in het zand. Na de braai, begon het nachtleven. En ook deze avond was weer onvergetelijk. Erg veel nieuwe mensen ontmoet, zelfs bij een Zuid-Afrikaan thuis nog een aantal wijnen geproefd.
9-nov (7)
Na sluiting van de bar verplaatsten we ons naar het strand om daar verder te feesten rond een mooi strandvuur. Niet veel later kwamen er zelfs iemand met een aantal hengels aan. Dit betekende een nog mooiere afsluiting van de avond dan ik me had kunnen voorstellen. We vingen zelfs nog een aantal vissen. Mooier kon deze dag en nacht natuurlijk niet eindigen.
9-nov (6)