First day of an amazing trip

15 november 2013 - Oudtshoorn, Zuid-Afrika

In de ochtend kwam onze chauffeur en gids voor de komende drie dagen ons ophalen van het hotel. Dit was de start van één van de meest bijzondere en geweldige drie dagen van mijn hele trip!

De trip begon niet heel spannend maar was wel een mooie reis, ook wel de Garden Route genaamd. Vele mooie landschappen trokkken aan ons voorbij. De één nog mooier dan de ander. Het lijkt wel of Zuid-Afrika alleen maar mooie uitzichten heeft?!

Na een aantal uurtjes rijden kwamen we bij onze eerste activiteit. Dit waren de Cango Grotten. Dit was niet zomaar een bezichtiging. Deze grottentocht was één groot avontuur. Ruim twee jaar geleden was ik ook in deze grot, alleen deden we toen niet de avontuurlijke route.
8-nov
Ondanks dat het eerste gedeelte van de grotten niet heel spannend was, kreeg iemand toch een paniekaanval toen ze het licht wilden uitdoen in de grot. De gids bracht haar dan ook snel naar buiten, waarna we ons avontuur vervolgden. Na de eerste paar grote en mooie kamers van de grot te hebben bewondert, begon het echte avontuur. De grot ging namelijk over in gangen waar je kruipend en klimmend doorheen moest. De tunnels hadden ook bijzondere namen zoals, tunnel of love (hier moest je tussen twee wanden door die er bijna voor zorgen dat je klem komt te zitten), the devils chamber (ruimte waarin je liggend en kruipend doorheen moest) , the push-up (ook een bizar kleine gang die extreem schuin was, die je alleen door kon komen door middel van aan je armen omhoog te trekken en zo stukje voor stukje de gang door te komen), the mailbox (hier moest je met je hoofd eerst naar beneden om zo naar beneden te kunnen glijden). We moesten ons helemaal in het zweet werken om deze gangen door te komen. De laatste paar gangen waren glad, hier adviseerden ze om zonder schoenen en sokken door te gaan. Dit deden velen dan ook. Dit was voor ons een mooie gelegenheid om de schoenen van één van onze groep te verstoppen. Toen we weer terugkwamen bij de schoenen zocht hij even naar zijn schoenen en liep toen de rest verder liep gewoon zonder schoenen door. De gids vroeg nog aan hem of hij zijn schoenen niet moest hebben, waarop hij weer antwoordde dat hij ze niet nodig had…. Na nog een eindje op zijn blote voeten door de grot, gaven we dan toch maar zijn schoenen terug.  Uiteindelijk kwamen we dan toch bij het einde van de grot. Hier hadden ze nog wat voor ons in petto. De lichten gingen namelijk uit. Hierdoor moesten we proberen in het pikkedonker de uitgang te vinden. Een lastige klus aangezien je echt helemaal niks zag en je mekaar constant omver liep.
8-nov (1)8-nov (2)
Eenmaal uit de grot ontsnapt gingen we onderweg naar onze lodge. Echter was het bij de lodge niet zo dat we gingen uitrusten. We konden meteen aanschuiven namelijk voor de braai. Hier ontmoetten we een andere groep die ook een rondreis maakten. Dit zorgde meteen voor een zeer gezellig sfeer. Helemaal toen wij onze doos met wijn opende. Ik hoef dus niet uit te leggen dat dit een onvergetelijke en supergezellig late avond was. En dat allemaal onder het genot van de premium wijn Bilton Sir Percy,het  leven kan niet beter!