A day in Capetown

14 november 2013 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Vandaag zou ik samen met drie andere vrijwilligers naar Kaapstad gaan ivm een driedaagse trip. We zouden namelijk morgen in de ochtend worden opgepikt voor deze trip. Maar omdat het slecht weer was om uit te varen, gingen we met ze allen de dag doorbrengen in Kaapstad.

De reis van Gansbaai naar Kaapstad duurt een paar uur. Een reis waarbij veel adembenemende landschappen voorbij trekken. Een mooie reis dus waar ik erg van genoten heb.

Cheetah
Onze eerste stop was bij een plek waar we een ontmoeting konden hebben met een cheetah. Het was een bedrijf dat voorlichting wil geven over de bedreigde situatie waarin de cheetah verkeerd. De cheetah is namelijk bedreigd en het bedrijf wil door middel van een ontmoeting met een cheetah de mensen bewust maken van deze ernstige situatie.

Ik had twee jaar eerder al een ontmoeting gehad met een cheetah. Dit maakte veel indruk op mij en wilde dit nog weleens een keer meemaken. Echter deze ervaring verliep toch wel wat anders. We liepen namelijk een afgesloten terrein binnen met ze allen, begeleid door een vrijwilliger van dit project. Daar troffen we de cheetahgoeroe aan met een liggende cheetah. Het leek alsof de cheetah in trance gehouden werd door de goeroe. Hij had de kop van de cheetah in zijn hand en aaide met de andere hand over zijn kop. We konden één voor één bij de cheetah poseren en aaien. Tijdens het poseren vertelde ze ondertussen interessante informatie over de cheetah.
7-nov
Na afloop van deze ontmoeting hield ik hier toch niet echt een goed gevoel aan over. Mijn vorige ontmoeting was namelijk met een bewegelijke en levendige cheetah. Deze ontmoeting voelde alsof ik een ontmoeting had met een half dode cheetah...

Wijnproeverij en chocola
Na de ontmoeting was het tijd om wijn te proeven. Dit vond plaats bij een wijnproeverij van de Biltons. Een wijnproeverij waarbij je wijn proeft met de daarbij speciaal gemaakte chocola. Samen met de mannen waarmee ik de rondtrip maakte kozen we voor een upgrade om zo de premium wijn te kunnen proeven. Dit bleek een uitstekende keuze te zijn. Want we kregen 6 verschillende wijnen te proeven met verschillende soorten chocola. En ik kan je zeggen, die chocola vult de smaak zeer goed aan. In één woord GENIETEN!
7-nov (3)
De laatste wijn was het vlaggenschip van het merk, namelijk de Sir Percy. Deze wijn vonden we met ze allen het lekkerst. We besloten daarom een hele doos van deze wijn te kopen om tijdens onze reis te nuttigen. Ik kan je vertellen, we hebben tijdens onze trip hier nog erg veel plezier van gehad.

Overnachting
Na de wijnproeverij was het tijd om afgezet te worden bij ons hotel. We hadden een zeer luxe hotel geboekt. Echter waren we met ze 5-en en er waren maar vier bedden. We besloten dus om een loterij te maken wie er op de bank moest slapen. Gelukkig trok ik het beste lootje om zo het beste bed te kunnen kiezen. Ik had dus in ieder geval een zeer goede nacht. Diegene die op de bank sliep, ietsje minder...
7-nov (2)
Dit luxe hotel had een zeer mooie fitnesszaal. Ik kon me daarom niet inhouden en heb daarom een lekkere training gedraaid, met wat bankdrukken, curls en nog wat andere oefeningen met de dumbells. Na deze training  had ik een voldaan gevoel. Een nadeel was wel dat ik de gehele trip nog spierpijn door mijn hele lichaam had.

Ondanks dit heerlijke luxe hotel van meer dan 20 verdiepingen(!), besloten we op tijd te gaan slapen, want morgen werden we vroeg opgehaald voor onze trip, met nog veel meer spannende avonturen.
7-nov (1)

1. Mamsie:
    14 november 2013
    Super leuk en lekkere belevenis Tom. Heel apart wijn met choco.
  2. Carla:
    15 november 2013
    Wijn met chocolade....als je daar niet gelukkig van wordt, dan weet ik het niet meer;-)