3 days before lift off

2 oktober 2013 - Alkmaar, Nederland

Dinsdag 17:00 was het dan eindelijk zover….mijn laatste werkdag zat er op en ik heb nu 6 weken vakantie voor de boeg, waarvan ruim 5 weken in Zuid-Afrika. Met een onwerkelijk en vreemd gevoel rijd ik naar huis. Het is namelijk wel erg lang geleden dat ik zo lang vakantie heb gehad, en op het werk was het ook een zeer druk, ruim 50 uur in de week was meer regel dan uitzondering, en roerig jaar geweest. Gelukkig heb ik nu ruim 5 weken, witte haaien onderzoek in Zuid-Afrika in het vooruitzicht!

Aangezien ik aanstaande zaterdag vertrek heb ik nu, woensdag, nog drie dagen aan voorbereiding. Ik wil daarom ook meteen van start gaan, want drie dagen vliegen voorbij, net als de twee jaar voorbereiding…..

Zeeaquarium en inkopen

6 Weken van huis, betekent dat er lang niemand in huis is, gelukkig wil mijn neefje op mijn huis passen. Alleen zit ik dan nog met mijn zeeaquarium. Om ook dit goed achter te laten, rijd ik vandaag naar mijn vaste zeeaquariumzaak, Picasso Aquarium. Ze zullen mijn aquarium onderhouden tijdens mijn afwezigheid. Ik ga altijd met plezier naar deze winkel. Er staat namelijk altijd weer een lekker bakje koffie klaar en we wisselen altijd mooie (sterke) verhalen uit. Zo ook nu weer. Maar ondanks de gezelligheid moet ik weer snel door om nog inkopen te doen.

aquarium

Naast de standaard (vakantie) inkopen, zal ik ook bescherming moeten halen voor mijn mobiele telefoon, aangezien ik soms meerdere dagen op zee zal verblijven. Daarom was één van mijn belangrijkste aankopen een beschermhoes voor de telefoon. Want zeewater en elektronica zijn geen goede combi.

Waterdichte telefoonhoes

Uitgeput

Nu alles is geregeld en gekocht plof ik op de bank, en voel toch de vermoeidheid toeslaan. Komt dan toch alle spanning van afgelopen jaren er plots uit? In ieder geval vind ik het voor vandaag genoeg, want ik heb gelukkig nog twee dagen de tijd om daadwerkelijk spullen in te pakken.

1. Carmita:
    3 oktober 2013
    Hey Tom, je bent al druk aan het voorbereiden zie ik. Ik hoop dat je nog wat rust kan vinden voor je grote reis begint.
  2. Tom Zonneveld:
    3 oktober 2013
    Hoi Tom, heel veel plezier in Afrika!! We zien je ervaringen tegemoet:)
  3. Carla:
    3 oktober 2013
    Leuk Tom, zo'n blog! Ik ga je volgen hoor! Heel veel plezier in zuid Afrika.
  4. Iris:
    Heej Tom,

Goed geregeld man!
    Heel veel plezier en ik ga zeker je blog in de gaten houden erg leuk om te lezen!!

Xx Iris
  5. Sonja:
    3 oktober 2013
    Hey Tom! Top voorbereid en nu gewoon lekker laten gebeuren! Heel veel plezier en GENIET :-)

Groetjes Sonja
  6. Tom Voorhamm:
    3 oktober 2013
    Thanx all, voor jullie lieve berichtjes! Ga er zeker een mooie tijd van maken, maar vooral ga er optimaal van proberen te genieten!
  7. Natasja Voordewind:
    3 oktober 2013
    Hi Tom, heeeel veeel plezier en geniet er lekker van! Leuk om je verhalen zo ver weg toch zo dicht bij te volgen...