2 days before lift off

3 oktober 2013 - Alkmaar, Nederland

Wat een heerlijk gevoel om wakker te worden met het idee dat ik nog zoveel weken vrij ben en de trip nog voor de boeg heb. Ik neem dan ook voor het eerst de gelegenheid om eens mijn rust te pakken en lekker uit te slapen.

Na heerlijk te hebben uitgeslapen en een goed ontbijt ga ik eerst mijn oom helpen met flyeren voor zijn rijschool. Net als de vorige flyeracties pakken we toch weer 400 huizen en keren we weer met een goed gevoel terug. Na het eten ga ik dan toch maar snel weer naar huis om eindelijk eens mijn koffer te pakken.

flyeren

Belangrijkste spullen
Als ik begin met het pakken van mijn koffer, begin ik bij mijn belangrijkste spullen. Het belangrijkste natuurlijk om mee te nemen is mijn paspoort, maar daarnaast wil ik deze unieke ervaring ook onderwater vastleggen. Daarom is het belangrijk dat ik mijn GoPro camera niet vergeet.  Als ik zometeen de kooi in ga heb ik diverse mounts om de witte haai goed op film te zetten. Zo heb ik o.a. een uitschuifbare pole waar de camera op kan om dicht bij de haai te kunnen filmen.

gopro

Gedurende komende 6 weken wil ik natuurlijk wel fit blijven, ik heb tenslotte de afgelopen maanden niet voor niets zo fanatiek getraind. Daarom heb ik aan mijn Crosfitttrainer, Dennis, wat schema’s gevraagd. Naast dat ik 80(!) trainingsschema’s heb meegekregen, heb ik ook een TRX meegekregen. Ideaal om in Zuid-Afrika alsnog aan mijn trainingsbehoefte te voldoen.

trx

Zuid-Afrika inspireert mij enorm en heb daarom ook diverse boeken gekocht die mij nog meer leren over het land. Belangrijk dus om niet te vergeten, net als mijn boek over haaien in de mediterrane.

boek zuid afrika

De tijd vliegt als je zo bezig bent met je koffer pakken. Ik houd het dan ook op tijd voor gezien, ik heb morgen gelukkig nog een hele dag om de rest van de spullen te pakken.

cap smwn

1. Bram fey:
    Succes!
  2. Tom Voorhamm:
    Thanx!
  3. Sonja:
    4 oktober 2013
    Nu al leuk om je voorpret te lezen Tom :-)
  4. Tom Voorhamm:
    Goed om te horen Sonja :D