Chum smell

5 november 2013 - Gans Bay, Zuid-Afrika

Na de geweldige avonturen van gisteren had ik het genoegen vandaag weer op de onderzoeksboot "Lwazi" te mogen.

5-nov(3)
Voordat we vertrokken moesten we eerst nog de chum ophalen. Dus pakten we de truck en reden we naar een verlaten boerderij. Deze boerderij had een gedeelte met verschillende koelkasten die compleet waren gevuld met zakken vermalen vis. Je kan je dus wel voorstellen hoe dat rook. Na zo een heerlijk ruikende zak in de achterbak gegooid te hebben goten we visolie over in een fles die gebruiken om de chum sterker te maken. Een heerlijk werkje, waarbij we met een 5 liter fles vol met visolie onze fles van 1 liter moesten vullen met een kleine opening. Je kan je dus wel voorstellen wat voor bende dat was. En wat nog erger was, voordat we op open water waren stonken we al naar chum.

Maar eenmaal terug bij de boot vertrokken we snel naar de haven. Van daaruit vaarden we naar Dyer Island. Eigenlijk weer dezelfde plek als gisteren. Hopen op weer mooie haaien en nu extra scherp lettend op de walvissen. De walvissen bleven vandaag gelukkig op veilige afstand, helaas de haaien ook. Want na 2/3 uur chummen nog steeds geen haai gezien. Maar na lang volhouden troffen we uiteindelijk toch nog een paar mooie haaien.
5-nov
En is al het werk toch nog beloond. Na nog een tijdje wat filmmateriaal van de haaien te verkrijgen gingen we weer richting haven en was de dag alweer voorbij.
5-nov(1)

Einde inzicht
Inmiddels is het einde van mijn trip al aardig inzicht helaas. Daarom heb ik samen met paar andere vrijwilligers een trip van drie dagen met een gamedrive geregeld. Dit zal van vrijdag t/m zondag zijn en maandag vlieg ik weer terug. Tijdens deze dagen kan ik helaas niet bloggen. Dus mocht je denken, waar blijven zijn verhalen nou? Die zullen naar verwachting pas komen als ik helaas weer terug ben in Nederland. Maar ze zullen zeker op mijn blog verschijnen.

1. Carmita:
    11 november 2013
    Goeie reis Tom. See you very very soon :)