Crazy flying sharks!

21 oktober 2013 - Gans Bay, Zuid-Afrika

Vandaag twee haaientrips. Een hele uitdaging als ik de dag van tevoren naar het weerbericht kijk. De hele dag regen en veel wind. Op tijd slapen dus en mijn rust pakken.

Toen mijn ogen open gingen vroeg in de morgen om 4:30, hoorde ik geen harde wind en geen regen. Wat een opluchting was dat. Dus eerst maar eens rustig wakker worden, douchen, ontbijtje en nog even een stukje van de biografie van Nelson Mandela lezen en dan lopen naar The Great White House.

Het klaarmaken van de duikspullen en de boot gereed maken is bijna al routine. Dus deze keer waren we dan ook snel klaar om uit te varen. Dit zorgt voor veel rust met uitvaren, maar ook het rustige weer zorgde voor veel rust. Want harde wind betekent veel zieke klanten.

De dag zelf was dus rustig, zonnig en vooral genieten, omdat ook de haaien zeer actief waren. Ze vlogen letterlijk door de lucht. We gebruiken ook een decoy in de vorm van een zeehond. Deze is zelfs helemaal van de lijn afgebeten, waarna de haai er mee aan de haal ging...
21 okt (1)

Het mooie van deze dag was dat ik in de eerste trip twee keer de kooi in mocht. Gelukkig gingen de haaien ook tijdens deze twee duiken helemaal los. Er was zelfs één haai die de bailtine pakte rond ging spartelen en vol de kooi in dook om vervolgens mij te raken met zijn staart. Dat was echt een onwerkelijk gevoel en een heerlijke adrenalinestoot.
21 okt (2)21 okt (3)
Helaas kon ik de tweede trip niet het water in maar dat maakte deze dag niet minder geweldig met deze gekke vliegende witte haaien. Morgen is het weer nog meer verbetert zodat we erop uit kunnen met de onderzoeksboot Lwazi. Weer een leuk vooruitzicht dus.
21 okt (4)

22 oktober 2013
    Thanx Rianne!
  3. Sonja:
    25 oktober 2013
    Je bent ook wel een thrillseeker he! Hahaha! Coooool :-)
  4. Tom Voorhamm:
    27 oktober 2013
    Je moet ook wel geleefd hebben hè Sonja ;-)