Sharkday

20 oktober 2013 - Gans Bay, Zuid-Afrika

Na zo een enerverende dag als gisteren (vandaar twee blogs vandaag) vandaag een dag om rustig aan te doen. En dat hebben we hier af en toe wel nodig met het zware werk.

Vandaag had ik trip twee van de dag. Dat betekende dat we uitvaren om 11:30 en ik 10:00 aanwezig moest zijn. Dat komt dus goed uit na zo een late avond als gisteren.

Deze keer liep ik rustig samen met een andere vrijwilliger, een Amerikaan, naar The Great White House. Tijdens de wandeling kwamen we zo te spreken over sporten en uiteindelijk natuurlijk over Crossfitt. Het is bijzonder om te horen hoe de Amerikanen deze sport beleven. Het is echt een lifestyle en mooi om te horen hoe deze sport door de samenleving is verweven en ook in andere sporten terugkomt.
DSCN0244DSCN1267

Eenmaal alles klaar gezet en boot volgeladen, sprongen we op de boot om de oceaan op te varen naar de witte haaien. Er waren haast geen golven door het mooie weer. Hierdoor hadden we dus ook weinig zieken en konden we volop genieten van de haaien. Dus lekker vele foto's gemaakt en een video. De video is zeker de moeite waard om te bekijken. Op deze video zie je hoe een witte haai de baitline te grazen neemt en de zalm- en forelkoppen van de baitline afschuurt. CHECK HIER DE VIDEO.
DSCN0243DSCN0598

Na een rustig genietdagje op de oceaan, ga ik lekker betijds naar bed om mijn rust te pakken. Morgen staat er voor mij weer een Zuid-Afrikaanse dag te wachten. Heerlijk!