The invinsible shark

22 oktober 2013 - Gans Bay, Zuid-Afrika

Een vroege donkere morgen. Dat was de start van vandaag. 4:30 ging de wekker en ik was sinds deze reis nog nooit zo moe of afgepeigerd als deze ochtend. Na een kwartier toch maar het bed uit gestrompelt richting de badkamer.

In de badkamer gooide ik maar een fikse bak (super)koud water over me heen en nam ik nog snel een bak sterke koffie. Dit tezamen moet ervoor zorgen dat ik mijn moeheid overwon. Dit lukte deels, maar de wandeling van 20 minuten door de koude donkere nacht naar het kantoor van de biologen zorgde er wel voor dat ik klaar wakker was.

Tracking22 okt (1)

Het was dus weer een onderzoeksdag, een dag erop uit trekken met de onderzoeksboot. Ook deze keer gingen we weer proberen de getagte haai te vinden en te volgen. Dit deden we op precies dezelfde manier als de vorige keer.

1396064_390134064448329_1273976859_n

Eenmaal op het water genoten we van de mooie zonsopkomst en het mooie rustige weer. Er kwam zelfs even een dolfijn even langs om te kijken hoe het ging. Helaas, zou je bijna zeggen, moesten we ook aan het werk. Dus snel de spullen in gereedheid brengen en aan de slag met tracken.
22-okt (2)

Na een paar uur zoeken, vonden we de getagte haai nog steeds niet. We hadden de baai nu al twee keer rondgevaren en begonnen we de moed toch te verliezen. Alison vertelde me dat ze misschien de baai weleens verlaten kon hebben, door de weerswisseling. We moesten dus een besluit gaan nemen, mede ook omdat de benzine al bijna op was. Direct terug naar de haven of nog drie punten proberen om de haai te traceren. We kozen voor het laatste. Helaas leverde dit niks op, dus zat er niks anders op dan terug te keren naar de haven. Helaas geen tracking van de haai, maar in onderzoek geldt, geen resultaat is ook resultaat.

Chilling
We waren betijds terug, dus hadden genoeg tijd over voor ons zelf. Eerst heb ik nog wat aan mijn presentatie gewerkt, maar viel al snel bijna in slaap. Dus dan toch maar snel het bedje opgezocht. Tot mijn grote schrik was ik zo moe, dat ik pas om 18:30 wakker werd. Gelukkig was ik niet de enige. Om weer een beetje wakker te worden, maar een potje tafeltennis gespeeld tegen een Amerikaan. Natuurlijk gewonnen, want van een Amerikaan mag je natuurlijk niet verliezen.... Na deze heerlijke overwinning lekker nagenieten met ze allen tijdens de braai. Gelukkig is weer er een mooie Afrikaanse dag die me vast weer veel plezier en geluk oplevert.
22-okt (3)