Full breach in the picture!

3 november 2013 - Gans Bay, Zuid-Afrika

Een dag die niet al te vroeg begon. Dus mooi de tijd voor een workout in de morgen. En dat doe ik natuurlijk met de TRX!

Ik had de volledige workout op de TRX gedaan. Namelijk 20 minuten zoveel mogelijk rondes met de volgende WOD:
30x TRX Push-upps
20x TRX Row
10x TRX Pistol squads
Helemaal kapot, maar wel weer voldaan na zo een heerlijke workout.

Vandaag hadden we maar één haaientrip. Maar deze keer wel met het maximale aantal klanten, namelijk 35. Gelukkig waren we met genoeg vrijwilligers wat het werk makkelijk maakt en je genoeg tijd overhoud om foto's te maken. Niet alleen voor data verzamelen, maar ook voor mijn persoonlijk archief.
3-nov(5)
En deze keer heb ik een aantal geweldige foto's te pakken. Namelijk een bijna full breach van een witte haai op de foto! Deze foto's maakte ik toen ik op de reling van de boot zat, met mijn voeten op de kooi. De baitline lag in het water toen de crewmember van de baitline luidkeels riep: "Attack baitline!" Direct drukte ik het fototoestel in met de volgende foto's als resultaat:
3-nov3-nov(1)
3-nov(2)3-nov(3)
3-nov(4)
Na dit spektakel eindigt deze trip ook weer en keren we terug naar de haven. In de haven kwamen we helaas wat anders droevigs tegen. Namelijk gevangen haaien die vervolgens met een slag met de machete zijn af gemaakt. Het zijn lokale vissers die van deze visserij leven. Het is een droevig gezicht, maar ook dit is Zuid-Afrika. Een oordeel geven is lastig. Ik ken de situatie van de lokale vissers en het is legaal om deze haaien te vangen. Voor nu geef ik er geen oordeel aan, behalve dat ik het moeilijk vind om die grote haaien zo dood te zien liggen op een boot.

3-nov(8)3-nov(9)
3-nov(6)3-nov(7)

1. Carmita:
    4 november 2013
    mooie foto's!
  2. Mamsie:
    4 november 2013
    Is idd een triest gezicht die dooie haaien. Maar elk land heeft zo zn eigen gewoontes denk ik.
  3. Tom Voorhamm:
    5 november 2013
    Thanx Carmita.

Mamsie, ik heb inmiddels de foto's aan de bioloog gegeven en die gaat er werk van maken. Dus hopelijk zal het snel worden verboden. Positieve is wel weer, dat Zuid-Afrika het eerste land dat de witte haai als beschermde soort heeft aangemerkt.
  4. Jana:
    15 november 2013
    De foto's van de "breach" zijn echt mooi. Het moet geweldig zijn om in het echt te zien :)
    Maar de haaien die zo dood liggen op de boot...zo triest!