Jumping sharks and shark eggs

2 november 2013 - Gans Bay, Zuid-Afrika

Toen ik opstond beloofde het een mooie zonnige dag te worden. Het enige nadeel was en blijft de wind. Die is enorm sterk en vergt veel energie van me als ik op de boot ben. Gelukkig zijn er twee trips, waarvan we maar op één trip aanwezig hoeven te zijn. Na de trip hadden we namelijk nog een haaieneieren zoektocht langs het strand.

Na een vroeg ontbijtje van toast met eieren, was ik klaar voor de haaienduiktrip. Eenmaal in de haven zagen we al dat het geen gemakkelijke trip zou zijn met die hoge golven. Voor de klanten was het dan ook mooi dat de schipper wel rustig moest uitvaren, omdat er een hele grote school met tienduizenden aalscholvers voorbij vloog. Toen de school eenmaal voorbij was ging het gas er weer op om snel op bestemming te zijn, want we willen natuurlijk witte haaien zien!
2-nov(10)2-nov(11)
Op bestemming waren de haaien beter dan gisteren. We hadden gisteren namelijk maar slechts twee haaien rond de boot, die ook nog eens traag waren. Gelukkig lieten de haaien zich nu beter zien en sprongen ze af en toe nog spectaculair door de lucht en vielen ze vol aan op de baitline. Altijd leuk en mooi om te zien.
2-nov(9)

Na deze leuke haaientrip was het tijd om langs het strand te lopen om vuil van het strand te halen, maar vooral om haaieneieren te zoeken.

2-nov(6)2-nov(1)

Naast deze haaieneieren kwamen we nog veel meer coole dingen tegen.
2-nov(6)2-nov(5)

Zo kwamen we hele mooie kwallen tegen, maar wat nog veel toffer was, een halve zeehond! Duidelijk was te zien dat deze zeehond was aangevallen door een witte haai. Een witte haai bijt namelijk een zeehond eerst doormidden en eet dan de twee stukken in zijn geheel op. We zagen op de zeehond duidelijk gaten van de tanden van de witte haai zitten. Mooi om te zien, en blijft toch indrukwekkend om te zien zo een zeehond van dichtbij, vooral met die scherpe tanden.
2-nov(4)2-nov(2)
2-nov(3)2-nov (12)

Na deze heerlijke strandwandeling was het al weer tijd om naar huis te gaan. Maar niet voordat we een overheerlijk groot softijsje hadden gehaald. Een mooie dag die weer supersnel voorbij is gegaan. De 5 weken gaan supersnel voorbij en ik heb nu nog maar 9 dagen in het mooi land Zuid-Afrika, waar ik mijn hart toch voorgoed aan heb verloren. Ondanks dat ik nog ruim een week heb probeer ik van iedere dag te genieten en nog zoveel mogelijk nieuwe dingen te doen en te zien. Maar één ding is zeker, ik kom terug naar Zuid-Afrika!
2-nov

Vandaag wil ik mijn blog afsluiten met een leuke gebeurtenis van de werkvloer. We weten allemaal dat duiken met witte haaien populair is. Inmiddels is het ook populair onder de muziekartiesten. Zo hoorden we laatst dat Rihanna en Chris Brown een gehele boot hadden afgehuurd. Helaas alleen niet die van het bedrijf waar ik nu werk, maar een ander. Rihanna heeft alleen niet genoten van de trip, want ze we was de hele tijd zeeziek en heeft alleen maar lopen overgeven. Ik denk dat Rihanna niet meer een stap zal zetten op een boot om met witte haaien te duiken.

1. Carla:
    2 november 2013
    Mooie foto's weer, Tom! Wat vliegt de tijd he? Geniet er nog maar lekker van! Groetjes uit het herfstachtige Nederland
  2. Tom Voorhamm:
    2 november 2013
    Thanx Carla! Ja echt balen dat de tijd zo vliegt. Ik probeer zoveel mogelijk van ieder moment te genieten. En iedere dag gebeurt er zoveel moois, dat ik nu al aan het kijken ben om te zien wanneer ik terug kan komen naar Zuid-Afrika. Groetjes daar in ons koude kikkerlandje
  3. Els:
    3 november 2013
    Geniet van de laatste dagen daar.ik verheug me alweer op die verhalen.
  4. Tom Voorhamm:
    3 november 2013
    Goed om te horen Els! Ik zal zeker genieten van mijn laatste dagen.
  5. Mamsie:
    3 november 2013
    Hoi tom...time flyes als je het naar je zin hebt....geniet er nog maar van.
    IK ben wel blij als je weer thuis bent ;-) ,
    tot snel tom! Xxx
  6. Leslie:
    5 november 2013
    Jeetje Tom,
    Super foto's en verhalen. Zo te zien mis je het koude, natte Nederland niet! Msschn kan een "doodaas" sessie je weer een beetje naar huis doen verlangen!
  7. Tom Voorhamm:
    5 november 2013
    Thanx Leslie. Nee mis het kikkerlandje niet hoor ;-) Maar kijk wel weer uit naar ons eerste doodaas sessie hoor! :D
  8. Jana:
    15 november 2013
    Erg indrukwekkend, die halve zeehond zo op het strand vinden.