Haaien, cricket en vlees

20 oktober 2013 - Gans Bay, Zuid-Afrika

Deze keer een dagje later dan normaal, maar deze keer heb ik een zeer zekere interessante en vooral leuke dag weer meegemaakt. Niet alleen weer een goede haaienduiktrip, maar er is vandaag nog veel meer leuks gebeurt.
ik

Haaienduiktrip
Deze keer een zeer vroege trip. Een soort van sunrise duiktrip. Om 5:20 zijn we namelijk al opgehaald, en toen was het nog zeer donker (geen straatverlichting hier). Maar wel een zeer mooie hemel met een volle maan en al die fonkelende sterren. Eenmaal op de boot zagen we mooi de zon opkomen en konden de klanten snel de eerste duiken maken. Na deze heerlijk duiktrip, houd ik het vandaag bij één trip. Mede ook, omdat na het heerlijke rustige weer, de wind alweer opstak en ik al ruig weer zag opkomen. Van de andere vrijwilligers hoorde ik later ook dat er van de 40 uiteindelijk maar 20 hebben gedoken, omdat ze zeeziek werden. Uiteindelijk dus een goede keus gemaakt.
DSCN1114DSCN1120

On the office
 Nu ik de middag vrij was, ging ik langs kantoor bij Alison Towner om te kijken of er nog wat leuks te doen was. Al snel kwamen er veel leuke projecten voorbij waar ik bij kon helpen. Maar ze vroeg me uiteindelijk of ik een presentatie wil houden voor de gehele crew en iedereen die interesse heeft over Sportvisserij MidWest Nederland en de projecten die we samen met Sportvisserij Nederland doen. Al met al een leuke uitdaging die ik aanga. Hoe dit afloopt laat ik jullie natuurlijk wel weten. Naast deze presentatie ga ik me ook met GIS bezighouden. Dit zal natuurlijk ook een grote uitdaging worden, aangezien hier op kantoor niemand ervaren is met dit programma. De bedoeling is dat ik de trackpunten van de witte haaien in kaart ga brengen. Zo kunnen we makkelijk zien wat het migratiepatroon is van de verschillende witte haaien.

Braai
Na al deze wetenschap, werd ik uitgenodigd voor een echte Zuid-Afrikaanse braai door Alison. Dit sla ik natuurlijk niet af. Dus snel naar huis, douchen en snel nog even een powernap. Eenmaal fris en fruitig werd ik opgehaald voor de braai. Aangekomen bij de braai, trof een huis vol met mensen werkzaam in de onderzoekswereld en toerisme gerelateerd met haaien. Erg interessant dus. Daarnaast waren ze allemaal helemaal gek van cricket. Al snel daagden ze mekaar dan ook uit voor een potje cricket. Hartstikke leuk maar zelf heb ik er de ballen verstand van, laat staan het spelen. Ondanks dat stond ik dan toch als batter aan de lat om die bal een mep te verkopen. Na een paar keer de bal de wildernis en de auto's geraakt te hebben begon ik het ook steeds leuker te vinden. Helemaal omdat het zo gezellig is met ze allen op straat, muziekje aan vanuit de auto, een zeer mooie zonsondergang op de achtergrond en een fenomenaal landschap. Hoeveel mooier kan het leven nog. Nou, in ieder geval nog lekkerder!
cricket

Ze hadden namelijk ruim 4kg aan vlees gehaald. Een onvoorstelbare hoeveelheid vlees.
steak
Deze ging natuurlijk op de braai en is daarna op speciale Zuid-Afrikaanse manier bereid. Voor het spectaculaire effect moet je hier maar het filmpje bekijken. De avond is uiteindelijk afgesloten met gitaarmuziek. Een Australiër en een Zuid-Afrikaan die samen heerlijke muziekspelen. Een mooie afsluiting van deze bijzondere en heerlijke dag.

1. Mamsie:
    Gezellig hoor!!
  2. Carmita:
    En... Lekker gegeten?
  3. Tom Voorhamm:
    20 oktober 2013
    was fenomenaal Carmita ;-)