A wild sharkride

1 november 2013 - Gans Bay, Zuid-Afrika

Na de surprise party was het erg zwaar om na slechts vier uurtjes op te staan voor een haaienduiktrip. En al helemaal met het idee dat de golven meer dan vier meter hoog zullen zijn...

Uiteindelijk was het mij gelukt om me uit bed te komen en nog een licht ontbijtje naar binnen te werken. Voor sommige lukte dit echter niet. Want toen we klaar stonden om te vertrekken bleken er twee zich een uur verslapen te hebben. Dus dan maar alvast zonder hun naar het kantoor om de voorbereidingen te treffen voor de trip.
01-nov

Eenmaal op de boot zagen we al dat de golven gigantisch hoog waren en dat we zelfs de steiger van de haven niet konden gebruiken. Nadat de schipper het juiste moment koos om veilig uit de haven te vertrekken, vlogen we over de hoge golven. Eenmaal stuiterend aangekomen op de plek, dacht ik dat het wel mee zou vallen. Dit bleek echter niet het geval te zijn. De hoge golven zorgden voor een deining waar veel klanten al snel last van kregen. Dit zorgde er zelfs voor dat de kooi één maal leeg bleef, omdat de klanten even bij wilde komen. Een andere vrijwilliger trok het deze trip net als de klanten niet. Die moest namelijk ook gebruik maken van een kotszakje. De vraag is alleen of dit kwam door de avond en de alcohol van de avond ervoor of de ruige oceaan?
01-nov (1)01-nov(2)

Zelf had ik het ook zwaar. Ik deed het rustig aan om me goed te blijven voelen. Echter ging het aan het einde toch bijna verkeerd. Ik moest namelijk de kooi inklimmen om de boeien te bevestigen. Doordat ik liep te balanceren in de kooi om niet in het water te vallen en de inspanning om de boeien te bevestigen voelde ik mij zeer slecht toen ik weer terug op de boot was. Dus snel daarna naar de voorkant van de boot gelopen en even tot rust komen. Al snel vertrokken we richting de haven, wat voor mij erg goed uitkwam. Onderweg kwam ik alweer helemaal bij.

Na deze heftige trip, was het tijd om bij te komen. En dat doen we in Zuid-Afrika natuurlijk weer met een uitgebreide braai. Deze keer gezellig in de lodge met ze allen. We hadden weer goed veel vlees ingeslagen, want wat smaakt het vlees hier heerlijk! Al die volle smaken en de textuur, in één woord geweldig!
braai overzichtbraai mais
Na deze geweldige (eet)avond maar op tijd slapen. Nu maar hopen op rustig weer voor morgen.

braai meat

Van reisblog naar fotoboek