Kom je ook?

10 oktober 2013 - Gans Bay, Zuid-Afrika

Na een aantal dagen vroeg op kregen we vandaag een lezing over het bedrijf en de projecten en wat ze van ons verwachten. Deze lezing was om 10:00, dus lekker uitslapen!

Om 08:30 mijn wekker gezet, want al een paar dagen niet trainen zorgt bij mij voor afkickverschijnselen. De TRX die ik van Dennis heb meegekregen aan de paal in mijn eigen prive slaapkamertje opgehangen en een WOD (voor de niet crosfitters onder ons, dat betekent Workout Of the Day) uitgekozen die ik heb meegekregen. Het werd uiteindelijk de volgende WOD:
21-15-9 (ofwel eerst alles 21x, daarna 15x en dan alles 9x)
Handstand push-up
Push-ups
Sit-ups
TRX row
Ik kon voelen dat mijn krachten aardig zijn afgenomen door het zware werk en het vroege opstaan, maar het was heerlijk om weer eens een workout te doen.
trx muurtrx kamer

De introductie
Na de workout heb ik lekker ontbeten en kon ik fris naar de introductielezing gaan. Samen met de drie andere vrijwilligers kregen we eerst uitgelegd voor welke dieren we moesten oppassen, zoals dodelijk slangen en spinnen. Daarna kregen we het meest interessante stuk, namelijk uitleg over de verschillende onderzoeken. Het belangrijkste onderzoek is het onderzoek waarbij ze de witte haaien taggen en dan volgen. Hieruit moet blijken of de shark cage duiken invloed hebben op het gedrag van de witte haai.

Aan het einde hadden ze nog een leuke mededelingen voor jou. Als je ook naar Zuid-Afrika wilt komen dan kan je gratis bij mij in de lodge overnachten, en daarnaast zijn er zelfs speciale prijzen voor als je in de kooi wilt met de witte haaien en/of een walvissentrip wilt maken. Dus heb je zin om langs te komen, laat het me weten, lijkt me gezellig!

De boot op
Snel na de lezing naar de boot om voor weer een witte haaien trip. Eenmaal op de boot is het heerlijk om weer op zee te zijn en al die witte haaien voor bij te zien komen. Vandaag was er zelfs een haai die de kooi te grazen nam. Het was dus weer een goede dag. Eenmaal terug lekker gegeten en dan weer snel naar bed (22:00) want de volgende dag begint al om 4:30. Op naar het volgende avontuur.
DSCN0204DSCN0195

1. Mamsie:
    Ik kom eraan! Haha
  2. Tom Voorhamm:
    Gezellig ;-) Wanneer?
  3. Mamsie:
    10 oktober 2013
    Als ik vandaag de staatsloterij win :-)
  4. Jana:
    11 oktober 2013
    Wat vind jij? Heeft de cage diving effect op het gedrag van de haaien?
  5. Tom Voorhamm:
    15 oktober 2013
    Zoals het onderzoek er nu voor staat zal dat geen efffect hebben Jana ;-)
  6. Remco:
    17 oktober 2013
    Speciale prijzen, je bedoeld dat je betaald krijgt om in zo'n kooi te stappen? :P