To late

29 oktober 2013 - Gans Bay, Zuid-Afrika

Omdat er weer harde wind opkomst is zijn er vandaag drie trips. De komende dagen zouden we namelijk misschien niet eens kunnen uitvaren....

Te laat
Gelukkig startte de dag weer lekker vroeg. De wekker ging namelijk om 4:30, maar kon mezelf pas een kwartier later uit bed krijgen. En ik was niet de enige die moeite had. Zo bleek dat een andere vrijwilliger nog niet eens wakker was toen we om 5:15 naar The Great White House moesten. Keihard aankloppen dus. 5 minuten later kwam een totaal vermoeide vrijwilliger voor de deur staan me de opmerking: "heb me wekker niet gehoord, zie jullie wel op de boot." Dus snel naar The Great White House lopen en aan de slag. Echter toen ik daar aankwam, bleek ook de crew moeite te hebben met de tijd. Ze bleken zich ook verslapen te hebben. Hierdoor kon ik lekker een grote bak koffie nemen, en onderuitgezakt op de grond zitten voor de opslag van de wetsuits. Mooie manier om bij te komen, alleen zorgde dit voor veel druk bij het klaar maken van de spullen. Aangezien we nu overal een half uur korter voor hadden. Maar na een goede inspanning redden we het toch om alles op tijd gereed te kregen en toen we eenmaal op de boot waren keerde de rust gelukkig terug.
29-okt (3)
Sloom
De eerste trip waar ik op zat was heerlijk weer. Lekker warm en windstil. De klanten konden dus rustig genieten van de haaien. Er was op deze trip ook meer één iemand zeeziek. Ik kon dan ook lekker foto's nemen en data verzamelen van de haaien die voorbij kwamen. De haaien waren vandaag alleen niet fanatiek. Ze waren erg sloom en kwamen rustig voorbij zwemmen. Geen spectaculaire belevenissen helaas. Aan het einde van de eerste trip begon ineens de wind hard toe te nemen. Dit beloofde niet veel goeds voor de tweede trip. Gelukkig kwamen voor de tweede trip de nieuwe vrijwilligers. Na een goede instructie aan de nieuwe vrijwilligers konden zei het grootste deel van het werk overnemen en kon ik het rustiger aandoen. En dat was wel zo lekker met de toegenomen wind. Er werden namelijk nu een stuk meer mensen ziek. Er kwam zelfs een vrouw naar me toe. Zegt ze tegen me: "Sorry, jij werkt hier toch? Ik werd zeeziek en ik dacht ga naar de toilet om daar over te geven maar miste de toilet...." Ik wees naar de grote letters die op de deur stonden: "Don't use toilet when seasick!". Maar zei daarna al snel dat het niet geeft en dat ze voortaan om een kotszakje moest vragen. Ik had geen zin om het op te ruimen en deed alsof ik dom was en vroeg de crew hoe het op te ruimen. De crew pakte dit goed op en ging vol ergernis de wc schoonmaken... Ondanks de slome haaien heb ik toch genoten van deze twee trips en liepen we rustig terug. Ik was al blij dat ik niet op de derde trip zat, aangezien de wind toen nog meer was toegenomen en de helft van de klanten ziek waren geworden. Na een lekkere lunch die avond hebben we de dag gezellig met ze allen afgesloten met wedstrijdjes tafeltennis, poollen en tafelvoetbal.
29-okt (1)29-okt

O ja voor ik het vergeet te melden, voor wie het nog niet had gezien, ik heb nog een mooi filmpje van mijn walvissentrip online gezet. Die kan je HIER VINDEN of onder het kopje VIDEO's.
29-okt (2)