On the biologist office

12 oktober 2013 - Gans Bay, Zuid-Afrika

De dag begint met een harde klop op de duur rond 09:00. Half slaapdronken naar beneden gewachelt om de deur open te doen. Voor de deur staat een mede vrijwilliger om te zeggen dat alle trips zijn gecanceld en we vrij zijn om te doen wat we willen. Nu nog maar even terug in bed kruipen om te bedenken wat.

Eenmaal lekker warm in bed, kriebelt het dan toch weer om een WOD te gaan doen. Dus toch maar even de WOD's erbij gepakt en er één uitgezocht en beetje aangepast om het in mijn slaapkamertje te kunnen uitvoeren. Ik ging helemaal los met de volgende WOD:
50 sit-ups
50 TRX ROW
50 TRX Pull-ups
50 TRX pistol squat
50 sit-ups

Badluck
Na mijn heerlijke workout en lekker rustig ontbijtje met de biografie van Nelson Mandela erbij, kwam ik op het briljante idee om op de uitnodiging van de bioloog Jason Towner in te gaan en bij haar langs te komen en te helpen op kantoor. Dit betekende dat ik een kwartier/20 minuten moest lopen door de regen. Nu wist ik dat er fietsen stonden in de garage. Dus snel een kijkje gaan nemen en ja hoor, daar stonden twee (Afrikaanse)fietsen.
fietswielfiets

Één zonder wiel en de ander zag er redelijk uit. Dus snel de fiets met twee wielen gepakt en onderweg naar het kantoor. Maar al bij de uitrit merkte ik dat de fiets niet helemaal ok was, zodra ik kracht zette trapte ik namelijk door. Nog even doorgefietst en geprobeerd met schakelen nog wat beter te krijgen. Maar helaas moest ik bij de bergop toch opgeven en terug "fietsen", zover mogelijk.
the road
Eenmaal terug in de lodge toch maar weer de benenwagen genomen. Natuurlijk begint het dan ook nog eens te regenen. Maar de volhouder wint, alhoewel toen ik aangekomen was bleken de biologen toevallig ook nog eens weg te zijn.

Sharkatag
Weer terug op de lodge maar even een berichtje gestuurd naar Alison Towner dat ik langs was geweest. Al snel kreeg ik een berichtje terug, dat we mekaar net hadden gemist en dat ik nu gezellig langs kon komen. Dus toch maar weer het weer trotseren, alleen nu bleef het droog en begon zelfs de zon door te komen. Aangekomen kreeg ik ook een hele vrolijk en enthousiast ontvangst, wat mijn dag weer goed maakte. Al snel hadden we het over de projecten die wij vanuit de sportvisserij in Nederland hebben. Omdat ik wist dat ze zeer enthousiast over zouden zijn had ik voor ze een Sharkatag t-shirt meegenomen, wat ze helemaal geweldig vonden.
DSCN0291
Verder kreeg ik nog vele leuke achtergrondinformatie over de National Geographic documentaires te horen en hebben we het over nog veel meer leuke en interessante onderzoeken gehad, waardoor de tijd vloog en de dag alweer bijna voorbij was. Ik kreeg nog een zeer mooi boek meer over witte haaien mee om gedurende mijn verblijf te lezen. Dit noemde ze de bijbel over de witte haaien. Een must read dus! Al met is het toch een zeer mooie en interessante dag geworden, wat natuurlijk weer eens voor de verandering met een braai is afgesloten.

sharkbook