Uitputting slaat toe

13 oktober 2013 - Gans Bay, Zuid-Afrika

Na een dag uitrusten, weer eens een dagje vroeg op staan. Deze keer om 4:30 voor een drukke en zware dag. Er waren namelijk 3 trips gepland met klanten.

De dag van te voren krijgen we via de "volunteerphone" de indeling van de vrijwilligers binnen. Ik was deze keer ingedeeld in trip 1 en 3.

Te trots
Ondanks dat het weer beter was, stond er nog steeds veel wind en was het op de eerste trip al heftig met het weer. Heerlijke golven wat weer voor zieke en kotsende mensen zorgden. Tijdens deze trip zat ik voorop de boot om de mensen in de gaten te houden. Nu was er een amerikaan die net had gedoken in de kooi die ook voorop kwam zitten. Ik zag al meteen dat die zeeziek was, dus bood hem direct een kotszakje aan. Echter weigerde hij hem, omdat hij zich niet ziek zou voelen... 5 minuten later kotste hij de hele boot onder. Deze Amerikaan voelde zich blijkbaar te trots voor een kotszakje. Gelukkig kon ik met een emmer water snel de boot schoon krijgen. De Amerikaan kreeg echter daarentegen zijn broek niet schoon.

Moe
Na zo een zware trip was ik toch wel weer uitgeput. Daarom heb ik er voor gekozen niet de derde trip mee te pakken, maar de spullen voor te bereiden voor de andere trip en de nieuwe klanten in hun veiligheidsjacks en jassen te kleden.

Met de twee andere vrijwilligers pakten we daarom ook een welverdiende lunch. Alleen duurde de lunch wat langer dan normaal, en was ik zo moe dat ik bijna al in slaap viel in het restaurant. Dus toen ik eenmaal thuis was om 14:30 toch maar weer even bed in gekropen om bij te slapen. Tot mijn grote schrik werd ik wakker om 19:00. Dus snel nog maar wat eten. Na het eten heb ik nog even gepoolt met de andere vrijwilligers en dan toch maar weer bed in kruipen. Morgen gaat de wekker weer om 4:30 voor weer een onderzoeksdag op de boot Lwazi.

poolen

1. Mamsie:
    14 oktober 2013
    Hey tom...goed dat je ook je rust pakt. Hoop voor je dat het weer snel beter wordt. Ik geniet van je verhalen. Xxx