South-Africa here i come!

6 oktober 2013 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Zaterdag, het moment waar ik lang naar heb uitgekeken, de vlucht. Een, voor mij, stressvolle (namelijk 3x overstappen) maar noodzakelijke onderneming om uiteindelijk in het water te kunnen liggen met witte haaien. Dus met gezonde spanning stap ik in de auto van mijn ouders om weg te laten brengen naar Schiphol.

Inchecken had ik natuurlijk al lekker thuis gedaan. Dus snel de bagage afgeven en nog gezellig even drankje doen met mijn ouders. Hoe gezellig het ook is, nu moet ik echt het avontuur aangaan. Het afscheid en de stap door de douane zorgen dan ook voor veel emoties die door mij heen gaan. Want hier heb ik al die tijd naar toe gewerkt, en nu gaat het avontuur gewoon van start!

moeder

vader

Vluchten
De vlucht naar Heatrow in London gaat gesmeerd. Ik wist alleen niet dat Heatrow zo groot was. Ik heb gewoon een kwartier in de bus moeten zitten om bij de andere terminal te komen voor mijn aansluitingsvlucht richting Johannesburg. Overigens ging deze aansluitingsvlucht goed, ondanks dat ik naast een alcoholist zat...binnen uurtje had die al meer dan een vier kleine flesjes wijn op, en dan moesten we nog ruim 11 uur. Gelukkig viel die daardoor ook snel in slaap zodat ik van hem ook geen last had. Ondanks dat ik tijdens deze vlucht weinig slaap heb kunnen vatten ging de reis snel en kwam ik zondag op tijd, zoals gepland, aan in Johannesburg.
vliegtuig
In Johannesburg moest ik de aansluitingsvlucht weer pakken naar Kaapstad. Alleen moest ik nu wel mijn bagage weer opnieuw inchecken. Alleen ik liep wat rond te zoeken waar ik dit moest doen, want ik kon niet direct vinden waar dit moest. En JA HOOR, meneer "de crimineel" werd weer even apart genomen in een kamertje door de douana/politie. Of ik nog wat bij me had wat ik niet bij me mocht hebben en of ik direct mijn gesealde koffer wil openen. "Natuurlijk wil ik dat wel meneer". Ik dacht, onderga het maar gewoon en zie wel waar dit nou weer op uitloopt. Maar voordat ik mijn gesealde koffer wilde openen zei de man in uniform, "Ga maar weer, is goed zo!". Al met al goed afgelopen, maar dacht bij mezelf, dit kan alleen mij weer overkomen....

Ashanti lodge garden
Eenmaal aangekomen bij mijn Lodge zie ik daar 2 gasten van, één begin 30 en de ander begin 20, en een vrouw van eind 20, zwaar stoned achter de receptie staan met keiharde dance/techno muziek op de achtergrond. Helemaal in een lachkick, wat ook wel weer aanstekelijk werkte. Gelukkig heeft het blowgedrag geen uitwerking gehad op fouten in mijn boeking. Dus dat viel mee en kreeg ik ook een warm welkom met een gratis drankje bij de bar. Al snel nam ik plaats bij de anderen met een biertje op de bank en wat blijkt, zo ver  van Nederland, zit je allemaal met Nederlanders op de bank.... De wereld is zo klein.
zonnebril

Als afsluiting van mijn eerste dag in Zuid-Afrika neem ik 's avonds een lekkere dikke homemade hamburger met een biertje. En speciaal voor Camita, ik kon kiezen uit Springbok- of struisvogelhamburger, ik heb voor de springbok gekozen. Na deze overheerlijke dikke hamburger slenter ik weer rustig naar mijn simpele maar knusse kamer. Ik lees nog een boek maar houd dat niet lang vol, omdat ik zo moe ben van de reis. De volgende dag gaat het echte werk gebeuren. Een aandachtspuntje is wel ik word al om 4:25 in de ochtend opgehaald....net vissen.

lodge

1. Carmita:
    Hey Tom,
    Hopelijk was het geen ouwe bok, daar houd je toch niet van?
    Slaap lekker en ehhh... Hopelijk krijg ik niet te lezen welke lieve diertjes je allemaal hebt gehad.
  2. Tom Voorhamm:
    6 oktober 2013
    Nee was een lekker jong bokje Carmita ;-) Ik zal me voortaan inhouden welke dieren ik allemaal aan het eten ben ;-)
  3. Ruige ri:
    6 oktober 2013
    Haha leuke schrijftaal! Succes morgen!
  4. Carmita:
    Daar hou ik je aan Tom.
  5. Jana:
    7 oktober 2013
    whahahahaha, meneer de crimineel... Sorry, maar ik vind het zo typisch Zuid Afrika... Ben blij dat je veilig bent aangekomen. Veel plezier nog!
  6. Papa:
    7 oktober 2013
    He Tom...dat kan ook alleen maar jou overkomen hè. Zit trouwens in je genen. Ik had het vroeger ook altijd bij de douane. Maar in afrika is dat toch wel heeeeeel spannend. Gelukkig is het goed gekomen. Nou lieffie, ik kijk uit naar je avonturen die je allemaap gaat beleven. Xxx
  7. Tom Voorhamm:
    8 oktober 2013
    Thanx all! Hier alweer genoeg meegemaakt, alleen het internet lag er hier uit dus new adventures are soon coming!