Studiedag in Zuid-Afrika

25 oktober 2013 - Gans Bay, Zuid-Afrika

We hebben nu zoveel dagen achter mekaar keihard gewerkt op de boot, dat ik geen tijd heb gehad om mijn presentatie te maken. Vandaag heb ik dus een dag vrij genomen om eens aan mijn presentatie te werken.

Na eerst uitgeslapen te hebben en een lekker ontbijtje, ging ik eerst lekker een boek lezen. Daarna was het echt tijd om aan de slag te gaan met mijn presentatie.

Als eerste heb ik de opbouw van de presentatie maar eens neergezet. De opbouw was zo, dat ik eerst mezelf introduceer, daarna de georganiseerde sportvisserij uitleg, vervolgens specifiek over Sportvisserij MIdWest Nederland en afsluitend met de drie (tagging)projecten van de sportvisserij (uitzet steur, de europese meerval en Sharkatag).
tagging

Carmita (een collega van mij bij Sportvisserij MidWest Nederland) was alweer zo snel om mij de lay-out van onze presentatie te sturen met daarnaast nog een heleboel foto's. Echter is het internet zo wisselvallig in Zuid-Afrika dat het downloaden van alle toegestuurde foto's helaas niet gelukt is. Gelukkig had ik wel de lay-out. Dan maar snel aan de slag met het vullen van de sheets en proberen de foto's van de sportvisserij websites te halen. Na een zwaar gevecht met het internet was het eindelijk wel gelukt om de presentatie af te krijgen. Ik laat jullie natuurllijk weten zodra ik de presentatie heb gegeven hoe dat is verlopen.
presentatie

Vrijwilligers braai
We kregen deze avond vrijwilligers van een ander project op bezoek. Dus wat doe je dan in Zuid-Afrika, een braai organiseren. Een braai is niet alleen vlees bereiden op vuur met behulp van hout (dus geen kolen zoals in Nederland), maar ook de belevenis en de gezelligheid eromheen en de duur van een braai. Een braai begint soms al vanaf 16:00 en kan tot 23:00 duren. Net zoals ik vorige keer bij een echte Zuid-Afrikaanse braai ben geweest, dan speel je bijvoorbeeld nog een cricket game of kijk je rugby.
braai vuurbraai vuur

Zoals ik al zei we kregen dus vrijwilligers van een ander project op bezoek. Ze waren van het sportproject. Deze vrijwilligers trainen de kinderen voor verschillende sporten die in de Townships leven. Naast het trainen spelen ze ook echt mee in toernooien en in competitieverband. Erg interessant dus om verhalen en ervaringen uit te wisselen. De avond was dan ook meer dan geslaagd en hebben afgesproken om Halloween aanstaande zaterdag gezamenlijk in een pub te vieren.

1. Jana:
    29 oktober 2013
    Vind het zo leuk om je verhalen te lezen en dat je nu echt braaien leren kennen :D