Taste of wine

17 oktober 2013 - Gans Bay, Zuid-Afrika

Na de uitgebreide braai en party gisteren, kon ik vandaag heerlijk uitslapen. We hadden namelijk een dag vrij en gingen naar Hermanus om onder andere te gaan wijnproeven. 9:30 vertrokken we naar Hermanus voor een dagje ontspanning.

Het was anderhalf uur rijden. Dus heerlijk achterover zitten en genieten van het Zuid-Afrikaanse landschap. De bergen, de dieren (zoals struisvogels) het landschap, de mensen, het blijft genieten om alles zo aan je voorbij te zien trekken.
DSCN0770DSCN0772
Eenmaal aangekomen in Hermanus, keken we direct uit over zee. De baai bij dit dorpje staat bekent om zijn mooie uitzicht over de ocaan en de walvissen. We zagen dan ook direct een aantal walvissen springen. Het blijft toch weer iedere dag weer genieten en verbazen over de imposante verschijningen van deze dieren, ondanks dat je ze vrijwel iedere dag nu ziet. Na een tijdje naar de walvissen hebben gekeken gingen we opzoek naar een tentje om te ontbijten. Na een heerlijk ontbijt, liepen we over de markt. Hier vind je vrijwel vanalles uit hout gemaakte producten. Geweldig om te zien hoe ze het maken en wat het eindproduct is.

Wijnproeverij
 Hoe leuk de markt ook is, uiteindelijk waren we hier voor de wijnproeverij. Dus snel weer het busje in om naar de wijnproeverij te rijden. Hier kregen we een stuk of tien wijnen, te proeven. Van wit, tot rosé tot rood. De ene was lekkerder dan de ander. Naast het proeven, waren de verhalen achter de wijnen ook mooi om te horen. Zo is het leuk om te weten dat een Nederlander de oprichter is geweest van deze wijn en de Zuid-Afrikanen heeft geleerd om deze wijn te maken.
winerywinetaste
Na het proeven reden we nog even verder de berg op om van het mooie uitzicht te genieten. Op de weg terug, konden we het niet laten om nog een wijnproeverij in te gaan om de middag mee af te sluiten.

DSCN0785

Al met al letterlijk een heerlijke dag gehad. Deze dag sluiten we af met een afscheidsfeestje voor drie vrijwilligers. Want we zijn inmiddels al bijna twee weken onderweg en de tijd vliegt. Maandag zullen er nieuwe vrijwilligers komen. Dus het zullen de komende dagen zwaar worden vrees ik. Maar dat is voor later zorg, eerst nu maar even een partynight!

1. Mamsie:
    17 oktober 2013
    Hoi Tom, ik hoef niet te vragen hoe het met je gaat hè. Ik ben wel een beetje jaloers hoor. Geniet maar met volle teugen, want je weet het hè , het is voorbij voordat je het weet haha. Dag lieve schat, dikke kuss
  2. Carmita:
    17 oktober 2013
    En....wat was de lekkerste wijn?
  3. Tom Voorhamm:
    18 oktober 2013
    @mamsie: Nee het gaat hier super! Ik probeer ieder moment inderdaad met volle teugen te genieten! Maar de tijd vliegt. Twee weken zitten er al zowat weer op.... XX
    @Carmita: De lekkerste wijn was toch wel de Die Martha van de Hermanuspietersfontein 1855. Aanrader ;-)
  4. Carmita:
    18 oktober 2013
    Hey Tom, klinkt duur die wijn. Niet teveel meenemen naar nederland :)
    Have a nice weekend.